Tatra 613 Runway Tester (TRT)
Jazdné vlastnosti Tatry 613 najviac využila jej verzia pomenovaná Tatra Runway Tester. Toto pojazdné laboratórium slúžilo na testovanie a meranie adhézie letiskových pristávacích dráh, diaľnic a rýchlostných autodrómov. V priestore zadného sedadla mala Tatra TRT umiestnené meracie a referenčné kolesá, ktoré na meraný povrch spúšťalo hydraulické zariadenie. Meranie hodnôt súčiniteľa pozdĺžneho trenia zabezpečovalo prídavné koleso s vlastný hydrostatickým pohonom. Pre potreby merania boli v priestoroch zadného sedadla aj dve nádrže na vodu s celkovým objemom 400 litrov, ktoré boli na meranom povrchu schopné pomocou kropiaceho zariadenia vytvoriť vodný stĺpec s výškou 1 mm.
Na testovací špeciál T 613 TRT si dnes spomenie málokto.
Výsledky merania spracovával dvojprocesorový počítač umiestnený na palubnej doske pred spolujazdcom a zistené údaje zaznamenával na papier (na merací kotúč sa zmestilo 80 m papiera). Meracia Tatra si vyžadovala len vodiča, ktorý auto šoféroval a zároveň obsluhoval klávesnicu počítača. K dispozícii mal aj diaľkové ovládanie spojené s počítačom komunikačným káblom.
Na pohon Tatry 613-3 TRT slúžil klasický vzduchom chladený motor 3.5 V8 s výkonom 123,5 kW/5200 min-1 a maximálnym krútiacim momentom 270 Nm/3300 min-1. Prevodovka bola manuálna štvorstupňová. Tatra TRT však nebola žiadnou ľahkou váhou, s meracou technikou a plnými nádržami na palube mala pohotovostnú hmotnosť 2500 kg, napriek tomu dokázala na letiskových pristávacích dráhach vyvinúť maximálnu rýchlosť 180 km/h.