Tatra 613 Motor
Motor T613 je vzduchom chladený štvortaktný zážihový osemvalec, nadväzujúci na tradíciu výroby vzduchom chladených osemvalcových motorov už od dôb Tatry 77 (1933). Za bezmála 30 rokov výroby bol niekoľkokrát modernizovaný. Postupne sa znižovala spotreba a rástol výkon. Posledná verzia dostala elektronicky riadené vstrekovanie a katalyzátor. Zo sériového osemvalca bol odvodený aj šesťvalec T613 6V, ktorý sa veľmi dobre uplatnil v autokrosovom športe.
T613-3
T 613 E 1/I
Motor štvortaktný, vzduchom chladený,
osemvalec do V 90º umiestnení
nad zadnou nápravou
Typ T 613 E 1/I
Počet valcov 8
Vrtanie
Zdvih
Zdvihový objem 3495 cm³
valcov
Najväčší výkon 123.5 kW/5 200 min-¹
ISO (168 k)
Najväčší točivý 270 Nm/3 300 min-¹ ISO
moment
Druh rozvodu 2x2 OHC (4 vačkové hriadele
poháňané ozubenými remeňmi
Stupeň kompresie 9,2
Chladenie vzduchom axiálnym ventilátorom
Mazanie tlakové obežné, zubovým čerpadlom
Karburátory 2 dvojité spádové
JIKOV 32/34 SEDR
Napätie el. spotrebičov 12 V
Napätie akumulátorov 2 x 6 V
Kapacita akumulátorov 75 A/h
Alternátor 12 V, 660 W, Pal Magneton
Spotreba benzín: podľa ČSN:
(90/120/mesto) l /
Suchá hmotnosť vrátane spojky a diferenciálu
Olejová náplň po optimalizácii olejovej vane
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. za 11,4 sec.
Motor štvortaktný, vzduchom chladený,
Osemvalec do V 90º umiestnení
nad zadnou nápravou
Typ T 613 E 1/I
Počet valcov 8
Vrtanie
Zdvih
Zdvihový objem 3495 cm³
valcov
Najväčší výkon 123.5 kW/5 200 min-¹
Najväčší točivý 270 Nm/3 300 min-¹ ISO
moment
Druh rozvodu 2x2 OHC (4 vačkové hriadele
poháňané ozubenými remeňmi
Stupeň kompresie 9,2
Chladenie vzduchom axiálnym ventilátorom
Mazanie tlakové obežné, zubovým čerpadlom
Karburátory 2 dvojité spádové
JIKOV 32/34 SEDR
Napätie el. spotrebičov 12 V
Napätie akumulátorov 2 x 6 V
Kapacita akumulátorov 75 A/h
Alternátor 12 V, 660 W, Pal Magneton
Spotreba benzín: podľa ČSN:
EHK: 10.6/12.8/16.2 (90/120/mesto) l /
Suchá hmotnosť vrátane spojky a diferenciálu
Olejová náplň po optimalizácii olejovej vane